Miért pont a Török?

Miért a Török? – Ahogy mi látjuk…

Iskolaválasztáskor gyakran hangzik el ez a kérdés, hiszen több évre választunk iskolát és a középiskolás évek életünk meghatározó szakaszai. Ezért nem mindegy, hogy mely intézményben töltjük el azokat. Bennünket is érdekelt, hogy a hozzánk járó diákok mit gondolnak iskolánkról, miért ajánlanák intézményünket másoknak. Lássuk, hogy ők mit tartanak fontosnak a Gödöllői Török Ignác Gimnáziummal kapcsolatban.

Miért a Török?

  • Mert itt nagyon jól megtanulok angolul és németül.
  • Mert innen biztosan bejutok arra az egyetemre, ahová szeretnék. 
  • Mert tanáraink nyitottak a digitális technika irányába.

A Gödöllői Török Ignác Gimnázium, a város egyetlen állami fenntartású gimnáziuma szeretettel vár minden komolyan tanulni akaró és középiskolás éveit elfogadó, inspiráló környezetben eltölteni vágyó fiatalt Gödöllőről és tágabb környékéről is. Négy, öt és nyolc évfolyamos képzéseink között mindenki megtalálja a neki leginkább megfelelőt. A legkiválóbb negyedikeseknek a nyolcosztályos gimnáziumi képzést ajánljuk, ahol az első négy évben angol, majd az ezt követő időszakban német speciális tanterv szerint haladva, sok tantárgyból csoportbontásban tanulhatnak. Azoknak, akik az angol nyelvet már a középiskolában felsőfokon, C1-es szinten kívánják elsajátítani, a nyelvi előkészítő évfolyammal induló, ezért öt éves angol két tanítási nyelvű osztályt érdemes választaniuk. E képzési típusban az angol mellett német nyelvet is oktatunk és a diákok 5 tantárgyat angolul tanulhatnak. Iskolánk 2019-ben az ország legeredményesebb két tanítási nyelvű gimnáziuma volt!  Angol és német speciális képzést nyújtó osztályaink, amelyekben a főnyelvet heti 5 órában sajátíthatják el a tanulók, nyitottak a sokoldalú érdeklődésű, a nyelvek, a humán vagy reál tudományok iránt fogékony fiatalok számára. Természettudományos tehetséggondozó tevékenységünk kiemelkedő eredményekkel rendelkezik.

Pedagógiánk szerves része a kreatív, önálló és kritikus gondolkodás, valamint a problémamegoldó képesség fejlesztése, a technológiai eszközök célszerű és hatékony használatának megtanítása, valamint a csapatmunka és az élethosszig tartó tanulás képességének megalapozása.

Iskolánkban minden lehetőség adott ahhoz, hogy diákjaink egy vagy két nyelvvizsgát szerezzenek és megkapják a szükséges támogatást a továbbtanuláshoz. Nemcsak felvételt nyernek a legjobb műszaki, gazdasági vagy orvostudományi egyetemekre, hanem szilárd alapokkal rendelkeznek az ottani magas követelmények teljesítéséhez is. Diákjaink egyre nagyobb számban kerülnek be külföldi felsőoktatási intézményekbe is.

Miért a Török?

  • Mert itt a barátaim között vagyok.  
  • Mert szimpatikus, segítőkész tanáraink vannak.  
  • Mert ide jártak a szüleim (…) is. 

A Tehetségpontként is működő Gödöllői Török Ignác Gimnázium partnerközpontú iskola, amely a tanulók, tanárok és szülők együttműködésére épül. Ez az együttműködés az alapja sikereinknek, és már nagyon sok nehézségen segített úrrá lennünk. Együtt modernizáljuk iskolánkat, egymást támogatva tudunk elismerten magas szinten megfelelni a digitális tanítás-tanulás kihívásainak. Együtt küzdünk meg minden tanulmányi versenyen elért helyezésért, sikeres érettségiért, nyelvvizsgáért.  Együtt alakítjuk, szépítjük környezetünket, tesszük egyre barátságosabbá, élhetőbbé iskolánk kissé már kinőtt épületét.

Miért a Török?

  • Mert nagyon jó a közösség és jól működik a diákönkormányzat.  
  • Mert rengeteg program van, sport, színház, osztálybulik, gólyaavató, Halloween. 
  • Mert sok lehetőség van külföldre utazni!

Igen, a Gödöllői Török Ignác Gimnázium nem csak egy “versenyistálló” vagy “nyelvvizsga-gyár”! Hagyományaink nem csak a magas színvonalú tanulmányi munkára köteleznek. Lehet nálunk akár 24 órán át kergetni a labdát egy sportnapon, vagy 24 órán át matekozni egy “Pí-napon”, Hádésszal találkozni az iskolai alvilágjáráskor vagy könyvborítóvá varázsolni az osztálytermek ajtaját a humán témahéten. Mennyi minden történik a gólyaavatótól a ballagásig, az első ottalvós bécsi kirándulástól a cserekapcsolati utazásokon, tátrai kirándulásokon, a daruvonulás néző programokon, az Erasmus-projekteken, kóruskoncerteken, közös színház- és operalátogatásokon, a több napos osztálykirándulásokon, evezős táborokon, a szalagavatóra készülődés közben készített osztályvideók forgatásán át az utolsó évzárón a frissen érettségizettekre záporozó díjesőig! Csak győzzük felidézni az 5 vagy 50 éves érettségi találkozón!

Miért válaszd a Török Ignác Gimnáziumot?
A gödöllői hírportál cikke

Miért a Török?

A Gödöllői Török Ignác Gimnázium évek óta nagy hangsúlyt helyez a kompetencia alapú oktatásra, amelynek fontos része a digitális írástudás fejlesztése, illetve ennek alkalmazása a különféle tanórák során. Iskolánkban arra törekszünk, hogy a technológiai eszközöket a lehető legszélesebb körben alkalmazzuk a tanórákon, és nagy figyelmet fordítunk a tudatos és biztonságos digitális eszközhasználat megismertetésére is. Bízunk abban, hogy a gimnázium digitális oktatási stratégiája hozzájárul ahhoz, hogy tanulóink hatékonyabban és szívesebben tanuljanak, és a 21. században elengedhetetlen készségekkel felvértezve lépjenek majd ki a nagybetűs ÉLETbe.

Iskolánk felszereltsége igazodik céljainkhoz, hiszen rendelkezünk kellő számú tanórákon használható diák laptoppal és tanulóink saját okoseszközeiket is használhatják a tanórákon.

Digitális stratégiánk részeként minden diákunk számára létrehozunk egy saját iskolai Microsoft fiókot, amely megfelelő mennyiségű tárhellyel rendelkezik és gördülékenyebb kommunikációt tesz lehetővé tanár és diák között. Digitális iskola programunk magába foglalja az Office365 intézményi szintű alkalmazását, amelyen belül a Microsoft Teams virtuális tantermeiben is lehetőség van a tudásmegosztásra. Tanáraink számos kompetenciafejlesztő digitális applikációt is használnak, hogy diákjaink számára hatékonyabbá és élvezetesebbé tegyék az ismeretek elsajátítását.

A digitális technológia tanórai alkalmazása iskolánkban tudatos pedagógiai és módszertani elvek mentén történik. Hiszünk ugyanis abban, hogy a megfelelő technológia és módszerek használatával diákjaink 21. századi készségei és képességei (pl. kritikus és kreatív gondolkodás, alkalmazkodóképesség, együttműködés, médiatudatosság) dinamikusan fejlődnek és így hatékonyan tudjuk őket az életben és a munka világában rájuk váró kihívásokra felkészíteni.